lördag 11 september 2010

Proppmätt

Fortsätter på temat gott som fan. Ikväll blev det kycklinggryta.

Fräs bacon (jag gillar det rätt knaprigt)
Häll i ny panna
Fräs kycklingbitar o häll i med baconet
Hetta upp o låt bubbla med grädde, en skvätt passerad tomat, kryddor du gillar
(jag kör en hupp soja, en stor tesked sambal oelek, vitlök, svartpeppar, salt, toscana, paprika)

Är man lagd åt det hållet kan man ju oxå fräsa i champinjoner o andra grönsaker men jag fördrar grönsakerna kalla o råa vid sidan om. Lite rödlök på sin höjd kan ju va gott förstås.

Kan oxå göras med fläskfile, lika gott det

Och jag ska INTE göra om detta till nån matblogg så ni kan vara lugna. En sån har jag haft o den tröttnade till o med jag på. Nu ska jag gå o göra iordning efterrätten. Det blir hallonmousse med färska hallon o blåbär, hackad daimchoklad o maränger. Till dom andra förstås, själv blir det en kopp the.

2 kommentarer:

Fanstyg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fanstyg sa...

Jag har också ett schysst liknande recept som du måste ha! Vi tar det över ett glas rött nån kväll! ;)