torsdag 16 september 2010

Man ska komma ihåg att ibland händer även positiva saker

Vi har länge vetat om att vi måste grusa om uppfarten. Det är stora fåror efter allt smältvatten och en och en annan grop efter någon rivstart. Men vi har skjutit upp problemet för dels överlever vi med lite skump i backen o dels har vi inte haft råd.

Men nu inför vintern började jag ringa runt för att iaf sondera terrängen. Men beställde inget.
Samma dag kom min man hem från jobbet med en rolig historia. En arbetskollega höll på och lägga om sin uppfart och nu behövde dom bara göra sig av med "det där jäkla gruset nånstans".

Tjing pax sa Tuppen o idag har vi skottat grus. Och ännu mer blir det.

2 kommentarer:

Fanstyg sa...

..och vem beror de där "en och annan" rivstarterna på då? ;P

hönsmamman sa...

Tja, eftersom jag är den ende med körkort så kan jag ju inte skylla på nån annan. Men jag kan skylla på start i backe kanske =)