tisdag 21 september 2010

Väldigt opåriktigt svartsjuk

Nämnde jag att min man kom hem med blommor för ett par tre veckor sen?
Det gjorde han iaf. Men inte till mig.

HAN hade fått dem av en kvinnlig arbetskollega minsann. Vi kan kalla henne B i fortsättningen.

Jag gillar o leka lite svartsjuk sådär då o då så han tror att jag bryr mig, så ända sen dess har jag talat om för honom att jag håller nog ett extra öga på den där B.

I helgen som var gick han på kalas hos tidigare nämnda B. Dan efter tittar han stolt på mig o frågar om jag vet vad han har gjort?

- Ehh, nej. Hånglat med B kanske, svarar jag o försöker låta lite sotis.
- Nej, jag har dansat, säger han. Med B!


Och då hör till saken att han dansar inte. Inte ens när vi gifte oss dansade han på bröllopsdagen med mig. Jag fick dansa med andra medan han satt vid sitt bord med en öl o vägrade.

Jag tror kanske jag måste hålla ett öga på den där B på riktigt...


ps...
blomman är väldigt fin Barbro o hönorna vårdar den ömt. Storhöna vattnar den varje dag så jag får slå av vatten 4 gånger om dagen för att den inte ska drunkna. Miniägget vill mest smaka knopparna iofs så hon är inte så öm. Lillhöna är väl kanske den ende då som behandlar blomman väl. Luktar på den ibland o påpekar hur underbar den är...

Inga kommentarer: