fredag 6 januari 2012

Fetto-app installerad

Dom som vet säger att 3e dagen är den värsta. Tätt följt av den 3e veckan, 3e månaden o 3e året när det gäller att bryta en vana -eller ovana kanske då eftersom det oftast är ovanor man vill bryta.

Storhönan som fyllde 7 år i onsdags hade önskat sig glasstårta och det passade utmärkt för jag tycker inte om glass (tårta däremot) så ett helt kalas har passerat utan en enda kalori extra i denna mun.Därför var jag rätt stolt igår när 3e dagen inföll och även den passerade rätt fridfullt. Inget paniskt sug efter dubbel-jappar eller sockerkaka. Visserligen hade jag cyklat i frusen slasksnö med tidningarna i 2 timmar på morgonen vilket gjorde att jag hade 2000 extra kalorier på mitt fetto-apps-konto, så jag unnade mig 2 frukostar utan dåligt samvete.

Men idag däremot... Det knepiga är ju att man inte kan mola i sig frukt non-stop heller för det är rätt mycket kalorier i frukt. Måste nog iväg o handla lite mer paprika om jag skall överleva denna dag. Måste sätta mig o virka för att ha något för händerna.

Inga kommentarer: