torsdag 12 januari 2012

Världens äckligaste sockerkaka

Jag är stolt över mig själv. Fuck jante-lag o alla andra sociala regler som säger att man inte ska vara stolt över sig själv för det är jag. På 2 veckor har inte en enda liten godisbit passerat dessa läppar. Inget fika-bröd, inga sötsaker - ingenting. Min nya fläsk-app funkar jättebra för att synliggöra hur många kalorier jag faktiskt stoppar i mig och jag har gått ner.

Igår fick vi en lapp hem från skolan att de har familjekväll nästa vecka o alla ska baka något o ta med lite av det så det blir som knytis. Eh, hur tänkte de nu? Att jag skulle stå i bak-os o ångor o bli fullständigt galen eller? Och ska jag ta med lite? Vad ska jag göra med resten då? Har liggandes här hemma? Tror knappast det va. Jag har fått Malin nere på ICA att neka mig köp av gottis likt de nekar 13-åringar alkohol o cigaretter. Så jag tror inte nåt gott bakatskulle få ligga ifred särskilt länge här hemma. Så nu måste jag komma på något äckligt att baka som alla andra tycker är gott. Alternativt ta ett rejält återfall. Äckligt får det bli...

Inga kommentarer: