tisdag 10 januari 2012

Nomineringarna...

Vaknade med nackspärr i morse o det känns bara värre o värre. Efter att ha lagt ungarna kunde jag knappt röra mig. Lyfte jag armen högg det till. Böjde jag mig låste det sig. Nu behöver ni inte tycka alltför synd om mig (såvida ni höjd tänker svänga förbi med lite choklad) för jag är glad ändå. Jag har nämligen fått en blogg avard. Eller nåt åt det hållet. Inte för att  jag kommer få gå på fin gala o äta snittar med västkust-röra och dricka torr champagne, men jag är väldigt glad o stolt över den ändå. Den kommer från Cin o lägg märke till hur jag står FÖRST i listan (hon skriver inget om att listan är utan inbördes ordning).

Jag ska nu tydligen lista 5 bloggar jag själv läser o gärna vill rekommendera till andra. Jag skulle gärna vilja hinna läsa 5 andra bloggar men eftersom jag har prioriterat att försöka hinna med mig egen igen läser jag nog inte så många. Men jag gör ett försök ändå. Det är ju kull att nominera folk menar jag.

Jag har redan länkat till Cin för hennes läser jag (även om jag är urusel på att kommentera) men mest via länkar på Facebook. Jag tror tyvärr heller inte att det är meningen att hon får ingå i listan för då måste ju hon lista 5 nya och om dom listar henne tillbaka måste hon lista ytterligare 5 och ja ni förstår. Man skulle behöva läsa en jäkla massa bloggar då bara för att man var dum nog att ta emot avarden.

Så på min lista (utan inbördes ordning) får Nina hamna. Jag kommenterar inte mycket där heller men det är otroligt spännande för mig att få följa någons vardag med ett autistiskt barn så öppet och ärligt som hon skriver. Ja, hon skriver ju inte bara om det men en hel del.

Sen läser jag ju ofta Ketchupmammans blogg men hon är en sån där som faktiskt får riktiga avards och får springa på galor i fina kläder och äta mini-mini saker som ligger fint upplagda,så jag vet inte om hon får vara med på min lista.

De få bloggar jag läser står ju här på min sida, som hamster-bloggen till exempel. Den handlar inte om hamstrar men är för jäkla kul när jag hinner med o läsa den.

Sen läser jag Lovely Linas blogg oxå men hon har inte uppdaterat sen jul. Hon födde barn och sen har hon försvunnit lite. Men jag läser den och förundras över hur vissa tänker. Hon har många (skrämmande) idéer och tankar om genus till exempel.

Jag har försökt följa lite kändis-bloggar men jag tröttnar, oftast efter ett par inlägg och sen är det nog stopp.

Nu ska jag försöka skapa lite värme åt min nacke. Jag har fått lite tips, men att krypa ner ett varmt, härligt bad är nog inte att tala om då vi bara äger ett 95 cm långt sittbadkar och jag fortfarande har BMI flodhäst. Skulle se rätt roligt ut dock om jag försökte köra ner nacken där för benen (och arslet med är jag rädd) skulle väl sticka rakt ut i luften på andra sidan. 

3 kommentarer:

Nina sa...

Men åh... :) Tack!!! (Även fast jag fick leta upp bilden själv;)) Jag antar utmaningen, såklart! Och tack för din fina beskrivning av min blogg.. Vad glad jag blir!
Kram Nina!

Anonym sa...

Eftersom jag sett ert badkar får jag väldigt underligga bilder i huvudet nu Elin!

Kram Sara

hönsmamman sa...

Va, skulle det vara bilder med oxå Nina. Det har jag förträngt =)

Ja, Sara, det skulle se underligt ut antar jag =)