torsdag 26 januari 2012

Pelle

Idag har jag nog haft min allra värsta kaloridag sen nyår. Men jag har också haft årets hittills bästa dag utvecklingsmässigt. Jag har haft den stora äran att få lyssna till Pelle Sandstrak. En man som jag tycker alla borde ta chansen om man får att lyssna till. Även om man inte är intresserad av neuropsykiatri eller tourette, så kan man se föreläsningen som en enda lång stand up comedy show där han tar upp sitt djupt tragiska livsöde på ett oerhört komiskt sätt. Nu låter jag kanske som värsta recensenten, men jag blev så djupt tagen av denna man redan för 2 år sen när jag läste hans bok, så att få träffa denna man o höra honom tala var stort för mig. Enormt. Kände mig lite som den där 14 åringen man en gång var som stod utanför globen och hade biljetter till Skid Row. Kändes osannolikt att se en man med så mycket utstrålning och energi och samtidigt veta att han levt mer eller mindre i sin egen avföring, varit så sjuk att det tagit flera dagar att kliva över en tröskel samt inte klarat av att duscha på nästan ett år. Och nu står han där framme och är rätt normal.

Googla gärna "Mr Tourette och jag" eller Pelle Sandstrak. Hans bok skall snart filmatiseras och snart kommer även en ny bok "Tourette on tour".

Inga kommentarer: