fredag 8 februari 2008

Barnbarn??

Mina utbildningsplaner verkar gå mer o mer åt skogen... Att behöva träffas minst 3 gånger i veckan 12,5 mil bort är inte distans för mig helt enkelt. Så nu surfar jag runt lite på arbetsförmedlingens hemsida titt som tätt o försöker sålla bland alla dessa 2 jobb som finns. Vill jag bli skotermekaniker eller skidlärare?? Hmm, beslut, beslut... Nej men ärligt talat så fanns det faktiskt 6 jobb i Orsa idag. Skillnaden mellan att söka i Stockholm o att söka här var att i Stockholm fick man sålla lite genom att välja underkategori. Här uppe är det bara att klicka i kategorin "alla yrken" på en gång, för om det bara handlar om 6 jobb så blickar man snabbt igenom dem o kategoriserar dem själv som antingen "nej, tack" eller "kommer aldrig på fråga". Jag kanske är kräsen men va fan, det är ingen idé att söka jobbet som byggnadssnickare - jag lär inte få det med mina meriter iallafall. Jag är ingen tandläkare eller farmaceut heller så jag hoppas på en lösning på studiefronten.. Annars är det bara att börja tillverka fler barnbarn åt våra föräldrar =)

Inga kommentarer: