fredag 15 februari 2008

Friska?

Jag tittar återigen på min förstfödde dotter. Hon som var så blek o svag för ett dygn sen. Den lilla flickan som satt o darrade i pappas säng förra natten studsar nu i samma säng. Och högt hoppar hon. Och snurrar samtidigt. Och sjunger: Idag ska vi köpa lördagsgodis, idag ska vi köpa lördagsgodis (dom nämnde på bolibompa att det är fredag idag o vi brukar ha vår helghandling på fredagar o den brukar ju innefatta godis då). Ögonen strålar som om hon aldrig varit sjuk nånsin. Så jag tror hon är frisk nu =) Och konstigt nog känner ingen av oss andra sig dålig. Jag som brukar bli jättesjuk bara jag pratar i telefon med nån som är magsjuk. Hoppas bara att det håller i sig. Dessutom förstår jag gott o väl att dom har en 48-timmars regel på dagis att efter magsjuka måste du vara hemma minst 48 timmar efter sista symptom. Det är inte för att barnen ska vara helt friska eller så, utan jag tror det är för att föräldrar ska kunna vara hemma med gott samvete utan annan ursäkt utan att chefen kan bli arg. För det tar ett dygn att hinna ikapp sin kropp efter magsjuka med att äta o vila. Sen tar det ytterligare ett dygn o tvätta alla sängkläder, skura toaletter, tvätta handdukar o nerspydda kläder o bada o tvätta håret på barn som ser det som sitt största mål i livet att tvätta håret så lite som möjligt...

Sen ville jag hälsa alla mina blogg-läsare en härlig, trevlig alla hjärtans dag igår men barnen somnade strax efter 19.00 och om jag somnade innan eller strax efter vet jag inte. Jag vet bara att jag vaknade med ett ryck o då var kl 23 så då var det ingen idé o gå upp o vara romantisk direkt.. Fast jag hade ju lite sömn o ta igen jag med så det var ganska skönt o sova =)

Men hoppas ni alla hade en bra dag igår iallafall så var det sagt!

Inga kommentarer: