fredag 22 februari 2008

Tjuvlyssnat

Finns en underbar sida där man kan fastna i flera timmar. Den heter tjuvlyssnat.se o där skickar folk in sånt som dom hört från andra... Jag har en egen tjuvlyssning här från igår.

Två pappor på öppna förskolan pratar om varför dom bor i Orsa. Ena är inflyttad o andra har väl bott här hela livet typ. Den första säger att det är ju helt OK att bo i Orsa, ALLT finns ju, om man nu inte vill ha det där andra utbudet! Den andre håller med.

Hallåååååååååååå!!!! Ja, klart som fan allt finns om man inte vill ha det där andra. Hade jag bott i en skogsdunge utan allt, utan rinnande vatten till o med, hade det väl också varit OK om jag hade velat ha det så. Då hade jag också kunnat säga att allt finns ju (iomed att jag inte vill ha det andra utbudet). Men jag la mig inte i för att påpeka att det faktiskt inte finns nåt mer än en ICA o en konsum typ o lite mer aktivitet hade varit skoj...

Nu säger jag inte att dom inte borde trivas eller så, eller att dom borde vilja ha mer. Bra för dom om dom är nöjda men jag vidhåller ändå att kommentaren var lite korkad.. Klart allt finns om man inte vill ha nåt annat!

Inga kommentarer: