lördag 9 februari 2008

Potatis - potatis

Undra om man kan dela in folk i googlare o ogooglare? Min man o ledstjärna här i livet är en bra googlare. Han knappar in nåt o snabbt går det o sen bara finns informationen där. Jag vet inte hur han gör? Särskilt när man ska googla nåt som är mer än ett ord. Helt omöjligt! Jag är en hopplös ogooglare. Kommer ihåg för nåt år sen då storhönan var så insnöad på katter o Whiskas hemsida låg som favorit nummer 1 i bokmärkena - då tänkte jag att det finns ju fler märken (jag hade nämligen tröttnat på sidan för länge sen). Sagt o gjort, jag tänkte goggla pussi o fick 142 000 000 träffar. Skummade igenom de 4 första sidorna o konstaterade snabbt att ingen av dem innehöll nåt som kunde liknas vid kattmat o sen slog det mig att pussi stavas nog med i på slutet (jag hade skrivit y)...

Väl rättstavat så kom deras hemsida upp på förstasidan trots allt men min tilltro till mig själv som ok googlare sjönk ett snäpp till... Kanske är Friskies o Mjau svårare att förväxla, jag ska prova...

2 kommentarer:

Anonym sa...

kattmat = läste du det om dagiset i göteborg ?Dom bjöd barnen på det till lunch

hönsmamman sa...

fyyyyyyy