måndag 20 oktober 2008

Att välja glädje åter igen

Igår var jag irriterad men idag o för er tänker jag vända på allt o berätta för er om något BRA! Vår bil har gått sönder. Endast 5 år gammal o har aldrig krånglat förr. Hlet hastigt o lustigt en eftermiddag startade den inte. Jag hade flyttat den tidigare på dagen o då fungerade allt perfekt men sen på eftermiddagen alltså så fick jag inte igång den. Den startade men dog på en gång. Nån halvsekund var den igång innan den dog. Gång på gång. Ingen träning igår alltså :-(
Men jag är GLAD över att den valde att dö här hemma. Den valde trots allt inte att lägga av igår när jag ensam med hönorna var iväg o handlade. Jag tog mig från parkeringen med mat o griniga barn ända hem. Vi var i borlänge förra veckan och dit är det 10 mil. Vi blev inte strandsatta där. Den valde att dö på hemmaplan o idag var det lite blött ute men det regnade inte o det var behagligt skönt så det var inga problem att cykla till dagis o skola. Nu ska jag bara googla alla verkstäder i Orsa se om nån har tid...

Inga kommentarer: