torsdag 2 oktober 2008

Tidskrävande

Jag sitter o läser om autism just nu o om vanliga symtom. Jag läser ju faktiskt autism på halvtid även om det inte riktigt känns så just nu, för ekonomikursen tagit så mycket av min tid och kommer tyvärr ta större delen av tiden trots att den inte är den intressantaste kursen. Men iallafall, då läste jag detta om just hörseln; Vissa barn beter sig i vissa situationer som om de vore döva och verkar inte reagera ens vid mycket starka ljud. Men strax efteråt kan de ibland tydligt höra att någon prasslar med ett godispapper två rum bort.
Nu vet jag att det inte är ett symtom allena som gör en diagnos för säg den 3-åring som INTE fullständigt skiter i vad man säger ibland... Imorse försökte jag säga hej då till storhönan 4 gånger då hon satt framför Myror i brallan o hade då rakt av inte tid med mig. Men jag slår vad om att om jag skulle viska till lillhöna i andra rummet att vi kan ta en glass skulle hon komma rännande *S*

Inga kommentarer: