fredag 17 oktober 2008

Just for fun

Min man fick en jätterolig bok i födelsedagspresent av sin mor, alias käre svärmor. Den innehåller olika uppdrag o så ska man försöka utföra ett om dagen. Jag har läst igenom och skrattat. Jag vet att det var min man som fick den men jag tänkte försöka med uppdragen jag med. Idag lyckades jag med uppdrag nr107 "väck någon som sover" för inte är det så att den rare pappalappan är uppe med banrnen varje morgon fast han är föräldraledig *S* När jag tänker efter så har jag redan (om än ofrivilligt) utfört även uppdrag nr165 "sov inget inatt, var uppe ett helt dygn". En natt för inte allför länge sen så hann jag ju inte somna förrän barnen vaknade o var uppe o sprang. Sen somnade dom i omgångar (så att jag inte skulle få chansen att somna) för att vakna båda två kl 3 på natten o vara upp till halv 7. Och tror ni inte dom vaknade sen vid 7 som vanligt.. Det var en rolig natt.

Vissa uppdrag är jätteroliga o vissa funkar liksom inte. I ett ska man gå på bio o se filmen som visas i salong 2 men här har vi bara en salong så det blir svårt. Det går heller inte att hoppa på en buss bara så där. Då kan man hamna vääääldigt långt bort o faktiskt få riktigt svårt att ta sig hem igen. Inte heller kan man göra 10 armhävningar på närmaste McDonalds. Det finns bara ett i närheten o jag vill kunna visa mig där igen. Att klappa någon i baken, be o få hålla någon i handen varje gång jag ska gå över en gata eller ramla där någon kan se mig törs jag inte heller. Jag kommer bli klassad som jag vet inte vad på mindre en en halvtimme i vår lilla by där rykten färdas snabbare än blixten. Men många uppdrag är roliga o jag ska verkligen försöka fixa en del av dem *S*

2 kommentarer:

Anonym sa...

hihihi, KAN vi inte knäppa oss lite ändå? jag viiiiiiill!

Anonym sa...

Jo, det kan vi såklart. Finns enhel del knäppa saker som man inte behöver bli stämplad byfåne för. Jag sms:ar dig dina uppdrag *S*