lördag 4 oktober 2008

Som en korv med bröd

Att sova i min säng just nu är mer eller mindre trångt helt enkelt. Jag känner mig som en korv i ett korvbröd. Jag är korven o barnen är brödet som ligget tätt tätt mot korven. Ibland får jag inte ens plats o ha ner armarna vid sidorna utan att barnen tycker att jag bråkar med dem o protesterar. Man vaknar med armeran uppe över kudden o ont i både nacke o axlar. Armarna känner man inte längre för dom har domnat av. Varje natt lägger jag lillhöna i "kojan" bredvid sängen men varje natt kryper hon upp o lägger sig bredvid. Jag är så van att jag inte ens vaknar utan mina armar åker instinktivt upp i ett ytterst obekvämt läge. Men jag funderar på att göra iordning deras rum så dom kanske vill sova där båda två inom en snar framtid. Jag tycker det ju är mysigt att ha dem nära men jag kan inte säga att jag sover bra alla nätter. Igår somnade jag i ren utmattning (säkert innan barnen) vid 19.30. Det värsta då är att när jag vaknade 4.30 på morgonen o var kissnödig eftersom jag glömt att "kissa godnatt" så var jag klarvaken. Min kropp hade ju sovit som en stock i 9 timmar. Det låter helt otroligt när jag skriver det - 9 timmar. Helt sjukt vad mycket sömn. Så många timmar jag jag inte sovit i sträck på flera år känns det som. Men jag lyckades somna om till slut o vi sov alla till 7 så tänk er en sliten småbarnsmamma som fått nära 12 timmars sömn, dags o ringa aftonbladet tror jag.

Vår inredning genomgår fler förändringar. Idag köpte jag en stol till lillhöna på blocket så hon ska kunna klättra upp o ner själv. Den var illröd så jag kände starkt att jag fick lov att måla om den för att den skulle passa i vårat kök o det blev riktigt bra måste jag säga.

FÖRE

EFTER


3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dej!
Tur att du får sova ut nångång!

Stolen blev jättebra!
Sprayade du?

Anonym sa...

Sprayade?? Nej jag målade med färg *S* Den ser bra ut om man inte granskar den alltför nära förstås. Men jag funderar på ett lager till kanske om jag får tid nångång...

Anonym sa...

jag kan förstå att du målade om