söndag 5 oktober 2008

Som man bäddar får man ligga

Idag har hönorna fått nya sängar av sin mormor. Vi skruvade ihop dem o storhönan var helt klart ivrig. Sen åkte vi till ICA o hon fick välja påslakan. Sen bäddade vi fint o hon sa godnatt. Jag tyckte vi kunde äta middag först då klockan bara var runt 4 o hon muttrade o sa OK då... Efter middagen så sken hon upp o sa "nu är det dags o gå o lägga sig". Bådade ju gott tänkte jag inför kvällen, kanske så sover dom i sitt egna rum inatt. Jag däremot kommer inte sova en blund förrän dom tassar in o kryper ner med sina varma små händer i min säng. Dom somnade efter lite om och men så nu ska det bli kul o se hur länge dom sover där. Jag är bara så nojjig att lillhöna ska rasa ur sängen. Hon är så rörlig men jag har lagt en madrass o lite kuddar under så jag hoppas hon överlever om hon drattar ur. Min största fasa dock är att dom ska vakna kl 5 o vakna till för mycket så dom inte somnar om igen. Vaknar dom för tidigt i min säng är det bara att lägga dem på armen o mysa lite så somnar dom om. Så jag ska nog lägga mig nu jag med o förbereda mig på en tidig morgon. Bilder på deras nya rum kommer när allt är klart. Garderoberna ska ner i källaren o lekskåpet ska flyttas innan allt är klart. Men det blir fint!

Inga kommentarer: