söndag 5 oktober 2008

Betalt för vilka pengar då?

Den trötta mamman: Nej, sitt ner i vagnen bara en liten liten stund till, vi ska betala nu.
Den lilla hönan: Gnäll
Den stora hönan: Jag vill ha glass
Den trötta mamman: Stopp! Stanna kvar här nu (till lillhönan - hon sitter inte i vagnen längre)
Kassörskan: Täckbyxorna var inte från oss va?
Den trötta mamman: Nej, dom var från ICA, jag har kvittot om du vill se?
Kassörskan: Nej, det är lugnt.
Den lilla hönan: Ncka
Den trötta mamman: Förlåt, jag har redan tryckt på godkänn-knappen
Den lilla hönan: Gnäll

Kassörskan: Trevlig helg
Den trötta mamman: Detsamma (mumlandes i huvudet, jo du tack)

Vid utgången får den trötta mamman lov att vända för i vagnen ligger en mopp. Inte hela med skaft o allt utan bara moppdelen, men inget jag har plockat på mig o definitivt inget som jag betalt.

Den trötta mamma: Men, vad gör den här här?
Den stora hönan: Den har jag betalt
Den trötta mamman: Jo, du

Den trötta mamman som lämnar tillbaka ett stycke mopp till kassörska: Men den här kommer inte från ICA o jag vet inte riktigt vad en kommer ifrån..
Kassörskan: Den kommer från oss (hon ler iaf tack o lov)

Åter igen vid utgången kommer den trötta mamman på att varorna hon faktiskt HAR betalt för - dom är inte med däremot. Hur fasen kan man vara så förvirrad? Går tillbaka till den leende kassörskan som jag nu stör för 3:e gången. Får mina varor o piper fort ut innan nåt mer misstag uppenbara sig, nu vill jag bara hem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, va ska man säja ... underbart!