fredag 22 maj 2009

Jag är nog världens sämsta fru

Idag hånade jag min man o frågade om blomman han hade med sig hem hade gått ur datum. Det var en jättefin Orkidé, men eftersom han tidigare tagit hem nån blomma som ändå skulle slängas o det faktum att frysen är full med köttbullar o prinskorvar sen i påskas, då han tog hem istället för att dom skulle slängas på jobbet så tyckte jag att jag var rätt så fyndig.

-Nej, den är till dig, svarar han o jag har faktiskt KÖPT den!
-Och varför det, svarar jag i en "hallaå-vaddå-slösa-pengar-på blommor-ton"
Han tittar tillbaka med en likadan "hallå-pucko-blick" o säger:
-Kanske för att vi har bröllopsdag idag!

Jag är en usel fru, o kanske till o med en usel kvinna. Nånstans har jag fått för mig att vi kvinnor ska hålla reda på såna dagar som typ bröllopsdagar. Eller är det bara ett fördomsfullt genustänkande? Jag har iaf ansträngt mig för att inte somna med barnen o förstöra hela bröllopskvällen, men nu har han låst in sig på toa...

5 kommentarer:

hundra23hundar sa...

Naaaaaaaaaaaaww va gulligt! Vilken snäll man du har... =)

Kära svärmor sa...

Ojdå, va de så tidigt på året, jag hade för mig att det var mycket varmare ute och alla blommor blommat färdigt å så, ja, jag vet att det öste ner just den dagen men ändå! Grattis mina älsklingar!
Det är hur längesen som helst nu sen vi sågs, vi längtar jättemycket efter er!
Kramar
från farmor och farfar

morsan sa...

Grattis! 5 års sen va? eller minns jag fel?

hönsmamman sa...

Ja, det var 5 år sen. Kanske var varmare det året, är ju trots allt snart Juni.

Sara sa...

Ja det var varmare för 5 år sen,det minns jag med viss fasa...