fredag 1 maj 2009

Vilseledning

Idag har vi gjort undanmanöver. Storhöna har typ gnällt hela dagen. Eller hon har varvat med en massa gråt oxå. Kanske ett o annat skrik med när jag tänker efter. Precis vid middagen fick hon något osynligt i ögat. Jag tvivlar inte på att det hade varit nåt där, men det gick inte o finna o hon ville inte tro på min "det är borta, men det kan klia en stund, men det KOMMER ATT GÅ ÖVER" teori heller.

Sen återstod bara gråtuppmaningen. Gråt så mycket som möjligt så åker skräpet ut med tårarna o tårarna tvättar rent ögat. Då säger ungen att nej, hon kan inte gråta, hon vet inte hur man gör! Så jag börjar reta henne o säga att hon är en bajskorv men det funkade inte, hon skrattade. Men hon skrattade inte så att tårarna sprutade, så hon började raskt gnälla igen. Så vi drog igång en biltvätt, det fick ungen att glömma ögat.





1 kommentar:

Sis sa...

Fina somriga bilder =)
NU är jag hemma igen! Wiie.. lite värme... :P