onsdag 20 maj 2009

Ombytlig

Idag när jag hämtade på dagis så frågade fröknarna om jag ville ha tillbaka min dotter i samma skick som jag lämnade henne? Normalt skulle man kanske vilja svara JA på den frågan.

Jag svarade
"Nej tack, jag tar henne gärna påklädd om det är det hon är"

Idag lämnades nämligen ett stycke lillhöna på dagis helt naken med undantaget en cykelhjälm.
Vi hade världens bråk hemma o hon skulle inte ha kläder o hon frös inte ute. Tänkte att det skulle bli lättare att klä henne väl på dagis när hon frusit i bilen en stund, men icke. Dessutom (enbart därför känns det som) hade jag jättebråttom till skolan, var redan lite försenad, så fröknarna erbjöd sig snällt o klä henne tack o lov.

När vi kom hem däremot så vägrade hon ta av sig jackan, så hon lekte glatt vidare ute i 22 grader gassande sol med tröja, tjock långärmad o dessutom jacka. Vore trevligt om hon bestämde sig för om hon tänke vara varmblodig eller kallblodig.

3 kommentarer:

hundra23hundar sa...

*asg*

Haakon sa...

Skrattar helvilt

Sara sa...

hahaha

Ni är föresten inbjudna på 5 års kalas....jag har försökt förklara att det är liiiite långt att åka men hon ville ändå jag skulle bjuda er