måndag 18 maj 2009

Regler hit o dit.

I mora finns en korsning där 80% av alla elever som kuggas kuggas. Det finurliga i korsningen som gör att uppkörningsledare gärna testar eleverna där (och sen kuggar dem) är att man åker på en större väg som till synes verkar vara en huvudled. Många tar nog det för givet. Sen kommer en avsmalning som gör att vi som kommer uppifrån måste lämna företräde för trafik nerifrån o sen direkt en väg från vänster som däremot är huvudled vilket många (läs alla) glömmer. Precis innan avsmalningen så kommer en liten skitväg från höger där oxå högerregeln gäller. En situation som på många sätt på kort tid alltså kan kugga väldigt många helt enkelt.

Idag kom jag uppifrån, hade bråttom som fan men möter i avsmalningen en polisbil vilket gör att man faktiskt tänker efter 2 gånger innan o tänker att man inte ska försöka smita emellan. Jag stannar lugnt o fint INNAN skitvägen o allt för att inte hindra eventuell högertrafik, men vad händer då. Polisbilen stannar. O där står han. Har ju liksom inget annat val än att köra, han väntar uppenbarligen på att jag ska köra före honom, men det känns ju lite märkligt att bryta en trafikregel mitt framför nosen på polisen.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Grattis!!!!Lycka till!!! Jag tror jag läste att UL gick bra va? Jag håller med dig om SHN-terapin, viiiidrig!!!

hönsmamman sa...

Vi ska göra UL om en vecka ganska precis. I mina drömmar går det dock både bra o mindre bra. Hmmm... Men vi ställer in oss på bra tycker jag =)

Det värsta med mina kurser nu är att ju mer jag läser desto ondare i hjärtat gör det att bara veta att vissa barn utsätts för dessa grymma behandlingar.

hundra23hundar sa...

Ha, det är många poliser som gör helt fel i trafiken o man blir helt förvirrad för man vågar ju inte göra nåt fel bara för att dom är poliser. Förstår dig till fullo