fredag 29 maj 2009

Målning


Idag tog jag tjuren vid hornen. Jag insåg ganska tidigt att jag inte skulle komma undan med att måla lekstugan själv. Storhöna skulle bli grymt besviken. Den jag var lite orolig för var lillhöna, vilket visade sig vara befogat. Efter 10 minuter hade hon doppat hela handen i färgburken, gömt penseln nånstans i botten, smakat rejält på färgen samt målat hela stenen under stugan röd.

Så jag målade på snabbt som fan för att undre delen av ena kortsidan skulle bli klar o sen nöjde dom sig med att nu måste det torka så kan vi fortsätta med resten sen. Såvida inte färgen är magisk o sprider sig över hela huset nån natt vill säga =)

Hoppas ni lägger märke till de extremt snygga plastpåsevästarna jag egenhändigt klippt till o tejpat ihop...

2 kommentarer:

Sara sa...

Stenen är väl ingenting

Min käre far målade om vårt garage när vi var små med Falu röd och gick in för lunch
15 minuter senare kom min lilleror då 3 år in, helt röd och sa" jag har inte rört färgen"
Han hade bättrat på bilen en del...

hönsmamman sa...

Hahahahaha. Ja då ligger vi i lä =)