fredag 26 november 2010

Genustänkande

Innan jag skriver nånting annat vill jag verkligen poängtera att detta inte kommer från mig - ej heller Tuppen även om det är bekvämt o skylla alla barnens dumheter på honom. Jag tror på att vi är olika vi män o kvinnor. Att olikheter ligger i våra gener, men natrurligtvis med undantag. Att vi är fysiskt olika är ett faktum, men att vi även har vissa psykiska olikheter (med undantag förstås) men vad detta kommer ifrån har jag faktiskt ingen aning om.

Storhönan spelar ett nytt Tvspel som tuppen köpt. Ett skateboard-spel och hon tycker det är jätteroligt. Hon springer mest omkring dock med brädan under armen för hon vill inte att gubben gör illa sig då hon ramlar så mycket när hon åker. Men nu på eftermiddagen frågade hon mig varför det inte var några tjejer i spelet som åkte. Jag svarade helt enkelt att jag inte visste. Då kommer detta:

"Nä, det är nog för att det mest är killar som är ute o åker skateboard. Tjejerna är nog hemma o lagar mat o passar barnen för sånt tycker dom är roligt"

2 kommentarer:

Haakon Hansen sa...

He he

Cin sa...

Ha ha... Vissa saker bara ÄR :-)