tisdag 2 november 2010

Tack Bolibompa

Idag har hönorna bråkat, kivats o hetsat varandra precis hela dan. Och då menar jag hela dagen för inte ens till bords fick man en syl i vädret.

När 11 vidriga timmar av dagen gått o dom fortfarande hetsade varann när det var dags för middag så insåg jag att jag aldrig skulle överleva de sista 3 timmarna innan sängdags, så jag föreslog nåt vi sett på bolibompa för några dagar sen. Skriv upp detta nu alla mammor (och pappor om nu nån sån läser här).

Ta 2 dl potatismjöl o 1 dl vatten o rör ihop. Sen rullar ni bollar som ni lägger i handflatorna. När ni slutat rulla händer nåt. Hönorna var som förtrollade hur länge som helst. Även Tuppen roade sig rätt länge så jag fick lite lugn o ro till slut. Sen att köket såg ut som ett rivningsläger det var det värt.

Tack Bolibompa


Lillhöna var den som var ihädigast. Hon rullade tills det faktiskt gick att rulla bollar. Degen torkar trots allt efter ett tag, och bollarna föll sönder i ett enda stort smul. Gissa vem som sopat till förbannelse...

1 kommentar:

Nina sa...

Wow! Förstår att det blev röra i hönsgården efter det där, men kul verkar det vara iaf :)
Kram Nina!