söndag 7 november 2010

Gräsänkling

Ikväll är andra kvällen Tuppen är borta. I 2 kvällar är alltså både fjärrkontrollen till tvn o datorn min. Jag har makten, jag bestämmer. Igår orkade jag bara med pensionärsjävlar - sen kände jag mig som en pensionär själv som bara ville gå o lägga mig fast kl bara var halv tio.

Ikväll SKA jag vara vuxen. Jag SKA dricka te o äta lite kladdkaka i soffan, jag SKA zappa på tvn om det så ska vara mellan dynga o skit. Därför bloggar jag massa menlöst svammel nu medan jag väntar på att barnen ska somna, för annars riskerar jag att somna själv. Är om möjligt ännu tröttare ikväll. Förstår inte hur detta kunde hända. Jag skulle ju vara fri, dansa på bordet (nåja, iaf plocka av bordet i lugn o ro så middagen slipper stå framme till frukost) och njuta av tystnaden. Nu sover jag bort min frihet. Fast det är rätt befriande det med förtås.

Inga kommentarer: