måndag 1 november 2010

Här ungar - var sitt utslitet däck utan fälg i julklapp. Lek er trötta

Nej, förlåt mig. Det var jag som tydligen inte var tydlig nog.

När jag o vår Peugeothandlare gemensamt kom fram till att vi behövde nya sommardäck, så sa jag att han kunde visst gärna tack kolla upp vad det fanns för alternativ så hade jag 5 månader typ på mig att spara ihop till dem. Så sa jag faktiskt.

Han ringde 2 dagar senare och talade om att han hittat en variant som inte var svindyra och firman skulle stå för montage och sånt. Helt ok, tyckte jag. Han sa "då kör vi på dom då" (haha, kör vi på, haha) och jag svarade ja - big mistake! Jag skulle naturligtvis sagt "ok, men beställ dem inte förrän i mars för då har jag lust att betala. Inte nu en månad innan jag ska köpa julklappar till 3 ungar, betala den där julgardinen jag beställt o ställa lite prinskorv på bordet. Vem fan köper sommardäck när man precis bytt till vinterdäck liksom. O idag kom fakturan på 10 dagar netto och vi hade faktiskt prioriterat en ny toalett denna månad o det är inte så att det regnar pengar direkt *arg* Hur i helvete kunde han tro att jag hade panikbråttom att köpa sommardäck i november?

2 kommentarer:

Cin sa...

Hrm... låter som en bilhandlare....

Hrm... men om du inte redan fått däcken, så behöver du inte heller betala för dem.
Du har trots allt ngt som kallas för ånger rätt och dyl...

hm sa...

Fått o fått, ja har ju inte fått på dem på bilen än men han har beställt o tagit hem så ja antar att ja inte kan ångra mig men ja ska ringa imorn o höra om 10 dagar netto skulle knna bli 110 dagar netto typ