söndag 28 november 2010

Så vi bakar nog nåt gott istället

Kl 10.30 idag skulle vi ha varit på plats i kyrkan, då Storhöna skulle sjunga med minikören på första advent. Tyväääääääär är hon lite lägligt krasslig så vi slipper kyrkan - eller jag menar vi kan tyvärr inte närvara.

Kyrkor är väl fina o så och det kan vara mysigt, men jag känner mig liksom inte riktigt hemma där. Och nu bortser jag från att behöva få en 11 månaders att sitta någorlunda stilla en timme när hon egentligen brukar äta lunch vid den tiden. Jag känner mig mer som en förvriden gestalt som längst bak i kyrkan som väser att huden bränns och riskerar att fatta eld precis när som helst.

4 kommentarer:

Haakon Hansen sa...

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen.

Haakon Hansen sa...

Bona valetudo melior est quam maximae divitiae

hm sa...

jaja skenhel skenhel

Haakon Hansen sa...

Bona valetudo melior est quam maximae divitiae – "God hälsa är mer värd än största rikedom"