torsdag 4 november 2010

Kalla fötter

Jag har sökt ett jobb. Egentligen vill jag inte börja jobba förrän i mars då dagarna tar slut, eller i alla fal inte tidigare än januari. Förra julen hann jag liksom inte fixa nån jul eftersom miniägget föddes den 22a.

Så i år vill jag hinna fixa mina julgardiner och ha det mysigt o städat i lugn o ro (för ja är ingen supermänniska som jobbar heltid, tar hand om hus o hem o 3 barn samtidigt som jag fixar det extra med julgran, pynt o pyssel, pepparkakshus o julklappshandling)

Detta jobb är med start snarast möjligt o jag vill egentligen ha det - fast i jan. Men här uppe måste jag oxå söka det som dyker upp för sen vet man aldrig.

Men det som skrämmer mig mest är att behöva ställa en väckarklockan igen...

2 kommentarer:

Catharina et Ebba sa...

Skönt å höra att det finns andra som inte vill börja jobba ännu. Jag har ju bara en liten en men ack att jag inte ens kan tänka mig i min vildaste fantasi hur jag ska få ihop en liten, två hundar, heltidsjobb OCH vara social med mannen. Suck... Beundrar dig!

hm sa...

Inget o beundra, har inte börjat jobba än. Egentligen kan jag tänka mig att aldrig jobba (eller jo lite grann som en hobby nån timme om dagen kanske) men då ska man ha gift sig rikt o jag valde tyvärr att gifta mig av kärlek så jag får väl krypa tillbaka till arbetsmarknaden så småningom fast det tar emot. Jag är heller inget fan av små barn på dagis så det svider helt klart =(