tisdag 9 november 2010

Ont

I den där perfekta världen där det är 26 grader, är det definitivt inga snöstormar som det är nu utanför fönstret. Man behöver heller aldrig gå till tandläkaren. Det behövde jag idag. Eller behövde är väl o ta i om ni frågar mig, för jag hade inte ont någonstans (men nu har jag). Men jag har flyttat fram tiden i 3 omgångar nu sen i somras så äntligen tog jag tjuren vid hornen.

Först blev jag jätteglad för min tandläkare sa efter en snabb koll "nä, det blir inget borra i den där tanden idag" , men sen dog jag för han fortsatte med "jag tänker dra ut en tand istället".

Men det gick rätt bra sist och han är genesös med bedövningen så när jag var bortdomnad ända upp till ögonbrynet började han lirka. Han delade den mitt itu helt efter planerna och fick ut halva. Men sen när andra halvan skulle ut så gick tanden av, vilket resulterade i att 2 st rotspetsar blev kvar. Då började mardrömmen för hur många hål han än borrade för att få fäste o dra i så gick tanden bara mer o mer sönder. Han drog o slet o borrade om vart annat o blodet bara sprutade. Till slut fick han iaf ut skiten o sen sa han åt mig att åka hem o genast peta i mig ett par ipren, för när bedövningen släpper "kommer du ha ont så som jag grävt där inne" sa han. Lät ju lovande.

Men så här på kvällen inser jag att jag har bara en alvedon kvar, tänk om jag fortfarande har ont i morgon. Kan jag gurgla med zon då tror ni....

3 kommentarer:

Haakon sa...

Ont idag?

hm sa...

Lite när jag biter ihop men inget ja tror jag egentligen behöver tablett mot men ska köpa ändå. Kommer säkert med min tur åka på infektion o då gör d ont

Fanstyg sa...

fråga på apoteket efter nåt att gurgla med, så slipper du infektion, hjärtat! kram!