lördag 28 juni 2008

Djuranatomi


Storhönan o jag har varit på cirkus. Det var ett äventyr i sig att bara åka ner o köpa biljetterna. Hon satt som ett ljus hela föreställningen o i början såg hon så spänd o exalterad ut att jag nästan trodde hon skulle må illa eller nåt. Eftersom vi satt så nära så var elefanterna klart tuffa på grund av sin storlek. Kamelshowen var också häftig men när dom 3 kamelerna lade sig ner o dom släppte in 5 små lamor som skulle hoppa över kamelerna så blev storhönan eld o lågor...

Titta mamma, nu kom fåren!

I pausen fick hon rida på en kamel o jag är nog mest stot över att hon inte backade ur när en stor man kom o tog henne i handen o släpade med henne till mitten för att sen slänga upp henne på en 14 meter hög kamel. Hon satt mellan "tuttarna" som hon kallade pucklarna för o höll i sig för glatta livet *S*
Men att vara på cirkus till klockan nio när man brukar däcka vid halv 8 tog på krafterna o jag hade en trött höna med mig hem som sov till 20 i 9 dan efter (hon som brukar vara uppe vid 7)
Men det var helt klart en upplevelse som hon inte kommer glömma i första taget.

Kamelen med sina stora tuttar *S*

Inga kommentarer: