onsdag 25 juni 2008

Usel mor

Man är en usel mor helt enkelt. Eller hade det varit meningen så hade jag varit usel på riktigt, men jag känner mig urusel så lunch på McDonalds var inget svårt val.
Imorse när vi var nästan klara att åka till öppna förskolan som Storhönan längtat till skulle jag bara lyfta upp henne. Men jag kör in hela tummen rakt in i ögat på henne. Jag fick lite halvt panik. Stuvade in oss lite raskt i bilen o eftersom Mora lasarett ligger på vägen (300 meter ifrån förskolan) så gjorde vi en liten sväng förbi akuten. När hon öppnar luckan i receptionen bryter jag ihop då Storhönan har blundat hela vägen dit. Enda gången jag såg henne kisa lite när vi skulle in i bilen såg jag bara massa rött så jag var tvärsäker på att jag tryckt ut hela ögat o gjort henne blind. Men en klar fördel med att bo här där vi gör är att dom 2 gånger jag varit inne på akuten så har väntetiden varit obefintlig. När jag åkte in med lillhönan o hennes andning hann jag inte ens sätta mig i väntrummet trots studentkväll o denna gång så hann vi precis bara bläddra lite i en spindelbok så kom doktorn.


Ögat var det ingen fara med som tur var o båda hönorna blev överösta med klistermärken o småfigurer. Även deras mamma hade nog behövt en som satt med en stor klump i halsen men tyckte hon var tapper ändå. Sen åkte vi till förskolan o hon har inte klagat alls över ögat så jag hoppas jag kan pusta ut. Dessvärre skrev han ut o ordinerade en antibiotisk salva som han tyckte jag skulle lägga i ögat 4 gånger om dan. Så 4 gånger om dagen ska jag alltså försöka placera ut salva i ögat på en unge som skriker som om jag stuckit henne med nålar bara hon får lite vatten i ögonen i badkaret. Lycka till morsan - detta är ditt straff! Hur fan ska jag lyckas med det? Nu har vi tagit det lugnt ikväll o jag fick faktiskt in en liten klick efter att hon somnat. I värsta fall får jag tänka att en gång om dan är bättre än ingen.

Inga kommentarer: