torsdag 5 juni 2008

Fettsäck väck

Har ett tag känt mig ganska låg ett tag.. Inget händer med min kropp. Har känts som om jag bara blir fetare o fetare.. Ett tag blev jag fetare, men det lyckades nån intala mig att det var bara vatten eftersom det varit så varmt de senaste dagarna o man har druckit så mycket.. Det var ju snällt sagt, men jag tvivlade... Allt var deppigt. Det värsta var nog att jag till o med hade tappat min inre målbild. Min motivation o min beslutsamhet var borta. Min bild av en smal, lycklig mig var försvunnen.

Sen följde min syster med på boxningen jag försöker gå på en gång i veckan o då kändes det bättre. Dom extra kg försvann så det var kanske bara vatten o nu känns det bättre än nånsin. Har börjat med en dagbok där jag skriver in vad jag gör varje dag. Cyklar ju med hönorna minst en mil 3 gånger i veckan, tränar minst 6 kvällar i veckan här hemma, går på boxningen 1 gång i veckan o så blir det ju en hel del rännande upp o ner i trappor efter blöjor, tröjor, gosedjur, you name it *S*

Och det största av allt... Jag har inte FUSKAT alls sen i söndags. Inte en enda kinapuff, inte en enda glass (jo, en piggelin men dom räknas knappt för det är typ 4 kalorier i dom), inte ens halloumi har jag ätit. Så nu är jag tillbaka på banan mer beslutsam än någonsin.

Kanske är det tävlingsmänniskan i mig som är så rädd för att min syster ska lyckas bli smal o fin (eller fin är hon redan men ändå, ni fattar) o inte jag. Att jag ska förbli instängd i denna fettsäck till kropp. Inte för att det är nån tävling överhuvudtaget men det hjälper min motivation att tänka lite så. Vi gör det båda för vår egen skull o vi har kul tillsammans. Två flugor i en smäll. Men nåde henne om hon blir smärt o smidig innan mig *S*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett tips!

Sätt upp lite texter här och var med affirmationer...det hjälper..jag lovar!
T.ex. så har jag på varje spegel satt texten "jag är vacker".
Innan sa jag alltid
-Fyy Faan va jag ser ut!!
Hur bra är det egentligen, så sen jag satt upp dessa lappar för några månader sedan så har jag slutat nedvärdera mig själv och mår mycket bättre!
(och av det går man automatiskt ned i vikt)!

Anonym sa...

Hjälper det om man sätter upp texten "jag är nog faktiskt ganska OK på sätt o vis. Säkert i vissas ögon iallafall" tror du eller måste det vara ett rungande "jag ÄR vacker" för att de ska hjälpa *S*