lördag 14 juni 2008

Syster snart portad här *S*

Ikväll var min systeryster över en sväng för min man har flytt fältet o sitter hemma hos dom o glor på EM. Syster sitter o bläddrar lite snyggt mellan kanalerna medans jag håller på i köket. Plötsligt kommer Storhönan o säger "Hannah säger att jag ska säga pittpudding till dig". Smaka på ordet ett tag...

Ska säga att detta är samma syster som lärde henne hoppa ut genom fönstret för ett par veckor sen (samma fönster som nu av nån konstig anleding är sönder, trots att det är teoretiskt omöjligt att sparka sönder en ruta med en plastboll).

Pittpudding, säger jag frågande o syster garvar... Nä, hon hade inte lärt min dotter 3,5 år gammal att säga pittpudding, förklarar hon, utan hon hon skulle tydligen bara meddela mig att Brad Pitt är på TV (hur det nu blev ett enda ord av allt det), fast när man tänker efter är det ju ganska kristallklart... Han är ju en pudding *S*

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaa.. jag lovar å svär.. jag sa faktikst at Brad Pitt är på tv. inget mer.. :P

Å fönstret var inte helt mitt fel... hon sat i fönstret å ja tckte inte hon skulle trila ner så jag tog emot henne bara... Inte mit fel att de va så kul at man måste göra det 150 gånger.. :P

Ses på box ikväll!

Anonym sa...

Nejdu, det går jag inte på *S*
Dessutom kommer jag alltid skylla alla dumheter båda mina barn gör för all framtid på dig så det så. Då är inget mitt fel o jag är den perfekta mamman *S*

Anonym sa...

Jag såg en skitbra film härom kvällen med Brad Pitt! BABEL.
Han är inte med hela tiden men fin och titta på just de stunder han syns i rutan!
Filmen är oerhört gripande!