onsdag 25 juni 2008

Hästglädje



Dagen har iofs inte bara varit tårar o ångest. Vid lunch så sms:a mormor o undrade om storhöna vill med ut o åka häst o vagn. Och det var det ju ingen tvekan om direkt. Här borstar dom o gör iordning (och vi cyklade hela vägen ut så jag är riktigt stolt över mig själv). Men dom skulle vara borta en timme så jag orkade inte vänta i min ensamhet med en liten höna som började bli hungrig så jag cyklade hem o hämtade Storhönan med bilen sen. Det gick bra o säga hej då men man hon vill fortfarande försäkra sig om vad som gäller o att jag kommer sen (lillstumpa *S*). Hej då tusen gånger alltså. Men hon var så glad o lycklig när jag kom. Hon hade åkt fort o fått köra själv. Och hästen hade bajsat - 2 gånger! Hon ville inte åka hem. Nästa sommar ska dom ut o campa med hästen har dom tydligen kommit överens om o det var allt hon pratade om på vägen hem. Så lite bra har dagen varit med fast den började lite knasigt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Min duktiga Ponny :D
Här får man inte veta nånting minnsan, men stolt bör man ju vara om hon är så duktig som har kört Felisia :D <3

Anonym sa...

Kan man få rida när man kommer till Sollerön om man är 4 år och tycker hästar är livet?

/Sara

Anonym sa...

Absolut får man rida vågar jag lova. Fast inte på sollerön kanske, man får nog kravla sig till Orsa *S* Flyttar man hit får man rida varje dag =)

Anonym sa...

Ja vi kommer nog att kravla oss till Orsa, men inte flytta dit även om det lockar en hel del.
Men jag tror att Marianne verkligen skulle gilla att rida tillsammans med Hedda!

/Sara