måndag 25 augusti 2008

Månadens irritationsmoment tillika dagens I-landsproblem

Varje månad irriterar det mig att vårat GEMENSAMMA bolån som ska dras från vårt GENEMSAMMA konto ENBART aviseras på min mans konto. Nu är det förvisso jag som loggar in på hans sida varje månad den 25:e o fixar räkningar, överföringar o sånt men ändå... VARFÖR aviseras in det på min sida också? Tar dom för givet att det är mannen i huset som sköter ekonomin? Tar dom för givet att jag som kvinna inte har nån koll? VAD tänker dom? HUR tänker dom? Jag måste nog faktiskt ringa imorgon o fråga.

När vi flyttade hit så ringde JAG upp den öppna förskolan o frågade om öppetider o så och dom sa att dom kunde skicka hem en folder där allt stod för då hade dom semesterstängt. JAG uppgav MITT namn o adress o vad fick jag hem. Ett brev adresserat till DANIEL ZACKRISSON med familj! Hade inte ens nämnt att jag bodde med fadern, att jag var gift överhuvudtaget. Vet inte om det är bondbyn vi bor i bara som bedriver denna allmäna uträkning av kvinnfolk.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, det va värst... Jag har ju inte riktigt samma problem med barn å fäder å sånt. Men jag är oxå den kvinna som betalar räkningar å sköter det mesta. Även om det kommer i min karls namn. Men bilen står faktiskt på mig! *hihi*

/Sis

Anonym sa...

hihi, ja här står bilen oxå på mig =)
O det e jag som sköter besiktning o allt sånt. Men det e klart - hur lätt är det att göra bilsaker när man inte har körkort *hahahah*

Anonym sa...

Skratta ni bara...

En dag, jag lovar, en dag kommer ni inte att skratta mer!

Moaaahahahaaa... Boaaaahahahahaaaa...

Anonym sa...

Hmpf... *S*