söndag 31 augusti 2008

Ooa hela natten

Om ett par timmar är jag officiellt inte föräldraledig längre. Bara förälder. Känns lite skumt. Tänk att jag börjar skolan imorgon - på riktigt! Imorgon har jag heller inte längre mitt jobb kvar. Idag är min allra sista dag inom Östermalms stadsdelsförvaltning. Nu har jag inget kvar i storstan. Känns lite sorgligt även om jag visste att slutet närmade sig.

Vi firade igår med en okräftfest. Alla har kräftfest men eftersom vi inte äter kräftor så bjöd vi in till en våga-vägra-kräftfest-fest.. Vilket röjarparty det blev. Dans på borden o människor som krälade omkring. Därför får ni bara se det lugna o städade kortet från innan helvetet bröt lös. Så Karin - om du läser detta så hade min fest varit roligare att gå på än det du nu gjorde *S*
Skämt åsido så blev det bara en trevlig middag. Inser att jag inte är någon partymänniska i någon bemärkelse längre, då jag inte ens kunde tillhandaha en korkskruv till vinflaskorna som folk tagit med sig. Märks att vin inte dricks i några mängder alls här hemma då... Men det blev god mat, trevliga ansikten o en mysig kväll helt enkelt. Trevligare än att äta själva. Vid 23.00 hade dock folk avlägsnat sig så man kunde ta o däcka lite i soffan. En lagom kväll för en trött småbarnsmamma.

Inga kommentarer: