måndag 25 augusti 2008

När katten är borta...

... dansar hönorna på bordet! Pappalappan har varit bortrest i helgen o hade dte varit för ett par år sen (läs innan alla drällandes ungar hit o dit) så hade jag spenderat den helgen på krogen. Inte för att jag nånsin druckit så mycket men jag gillade o dansa. Denna helg har tagit död på ytterligare en bit av min själ som storstadsmänniska. Jag o min systeryster har spenderat hela helgen med att safta (o då menar jag verkligen hela helgen, tog säkert sammanlagt 10 timmar att få klart allt). Så nu är jag ett steg närmare bonde men gott blev det. Gott som fan. Plockat 10 liter röda vinbär på storhönans dagis som vi blandat med diverse vi hittat hemma på buskarna. Körsbär, krusbär, svarta vinbär, äpplen, hallon, lite blåbär osv... Hela jordkällaren full med flaskor nu (jag har jordkällare, bara en sån sak ger väl bondpoäng om nåt?)

Köket var inte lika roligt att göra rent efteråt...
Har skrubbat varenda kökslucka, varenda liten kakelplatta. Allt var rödprickigt av saftstänk. Men det är nog renare än vad det varit på länge å andra sidan *S*

Hmm, krogen - skura kök
krogen - skura kök...
Äh, det var faktiskt värt ett uteblivet krogbesök. Finns ju faktiskt inte ens en krog här att besöka så....

4 kommentarer:

Haakon sa...

Hærlig disk

Anonym sa...

Nästa gång ska jag planera mina ICA-besök lite bättre och hjälpa dig och städa i köket. Men ja tyckte de va kul af å göra massa saft och den blev ju uppskattad iaf så de va bra!

/Sis

Anonym sa...

Guuud va du e duktig!
Får man fråga var min förstfödde tillbringade helgen då?

Anonym sa...

JO, jag e glad att du frågar käre svärmor.. Din förstfödde tyckte det var helt i sin ordning att åka ner till Halmstad (där vi för övrigt träffades han o jag) för att ha en grabbhelg med fotboll istället för att åka med sin vackra fru o återuppleva minnen *S*