onsdag 13 augusti 2008

Vilken skillnad

Jag hänger i ett forum för folk som tränar just på Orbitrecks. I mitt huvud har jag himlat med ögonen lite o undrat hur det är ställt med svenska folket egentligen när dom flesta skrivit inlägg som: Idag blev det bara 10 minuter, visserligen på högsta motståndet men sen var jag helt slut.
Dom flesta verkade bara köra mellan 10-20 minuter. Varför undrade jag som stod minst 45 minuter varje kväll. Jag fick en ordentlig träning o visst blev jag trött men inte fan var jag helt död som alla verkade bli.

Kommer ihåg att när jag fick maskinen så tyckte jag inte att högsta o lägsta motståndet skillde så jättemycket men jag tänkte i min lilla tankebana att det är väl en amerikansk uppfinning o för att få feta, lata amerikaner att träna kan man inte ha så mycket motstånd för då är det ingen som orkar. Så nu är jag nästan glad att min Orbitreck gick sönder på andra vis för den nya som levererades hem idag... den är inte nådig!

Jag testade den ikväll. Började bra lite lagom så där så jag blev varm o sen tänkte jag att nu jävlar ska jag minsann dra i högsta växeln. Efter 30 sekunder kunde jag inte andas o efter 45 tog det tvärstopp. Jag ville verkligen dra runt den ett par varv till men det gick verkligen inte. Som att springa in i en bergvägg. Och jag har ändå en ganska bra grundstyrka. Att andra orkar 10 minuter är mig nu en gåta o jag känner mig som värsta fettbobban som inte orkar nåt. Jag dryper av svett så nu ska jag in i duschen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ä duktig . du kämpar på !

hönsmamman sa...

Man gör sitt bästa