lördag 18 december 2010

Granen står så grön o grann i stugan


Idag har vi tagit in o klätt granen. Jag vet inte om jag är en otroligt lat mamma som inte orkar engagera mig i granklädandet eller om jag är en supermamma som tycker barnen gjort det såååååå fint själva. Kanske båda delarna. Det är bra när det går att kombinera supermamman med latmamman. Granen blir som barnen tycker är fint och jag är stolt över deras gran och dom blir glada för att jag tycker dom gjort fint o inte är där o ändrar. Den lata mannan skiter i att glittret sitter på ett o samma ställe (lagom ögonhöjd på barnen typ) o att alla kulorna hänger på ena sidan om granen o slipper fördela energi på att klä om o sprida ut. Win - Win

Och det är inte kulorna som tynger ner - granen lutar ändå om ni nu skulle råka lägga märke till den detaljen.

Inga kommentarer: