tisdag 21 december 2010

Inkubationstiden är över nu va?

Storhöna fick ju gå till dagis igår enbart för att hon skulle hinna klart med sitt julpyssel, annars tog vi vinterlov redan efter lucia. När jag hämtade henne igår så säger hon att "XXX kräktes idag så han fick åka hem".

Så jag kände genast magsjukan komma krypandes. Jag såg hur vi alla skulle ligga kräkande på miniäggets allra första födelsedag, o dessutom vara så urlakade på julafton att vi inte orkade äta mer än rostat bröd o coca-cola trots värsta julbordet. Tack denne någon liksom. Och skulle denna enda ynka dag nu försöra hela julen?

Men nu har det gått över ett dygn sen hon vistades i samma lokaler så visst borde vi väl märkt vid detta laget om vi skulle va smittade. Det är ju heller inte bekräftat att det var magsjuka, barn kräks ju av massa orsaker. Dock är alltid kräk magsjuka i mitt huvud. Och jag har definitivt inte lust o tid o va sjuk nu!

Inga kommentarer: