torsdag 23 december 2010

Julstädning

Det här med julstädning är tydligen en konst. Det skapas trådar om hur folk julstädar på familjeforum till o med. Någon skriver hur hon systematiskt plockar upp allt från golvet och lägger i en stor hög för att kunna dammsuga, och sen sorterar hon högen. Denna någon kan inte ha barn, det hör jag det. Absolut inte 2 barn i småprylsåldern o en "allt smakar gott" bebis.

Jag - när jag städar så dammsuger jag först!

- Oj en barbiesko, det var synd...

- Hoppsan en miniservismugg, vilken otur...

- Oh jäklar, alla pärlor som ni tappade ut o vägrade plocka upp, förlåt jag såg inte dom...

Sen plockar jag efter hand upp sånt som är för stort för dammsugaren att klara av, lägger i en hög o sen sorterar jag (vi måste sopsortera i den här kommunen)

Inga kommentarer: