lördag 25 december 2010

Nattvandring

Nu är julen över. Nu ska jag gå o lägga mig i min egna sköna säng.

Hönorna sov bra hos mormor. Men hur de hamnade i dubbelsängen på var sin sida, miniägget i utdragssoffan (där hönorna egentligen skulle sova skavfötters) och jag på den lilla spjälsängsmadrassen - det vet jag inte. Efter halva natten vaknade tack o lov miniägget och jag kunde söva om henne i famnen och kliva ner i bäddsoffan tillsammans med henne o sova lite bättre.

Idag startade inte bilen när vi skulle hem (den hade oxå gett upp i kylan) och när jag förklarade för hönorna att vi måste stanna ett tag till tills motorvärmaren och batteriladdaren gjort sitt, sprang de jublande in igen och skrek hoppas bilen aldrig startar - då kan vi bo här!

Men den startade tack o lov, men förhoppningsvis betyder det iaf att dom kommer vilja sova över fler gånger för det var grymt lugnt o skönt här hemma.

Inga kommentarer: