tisdag 21 december 2010

Julgodis för hela slanten



Nu lider ju inte jag av så mycket julstress. Jag planerar o gör pö om pö. Sånt som kan göras i förväg görs oxå i förväg. Dessutom har vi ju en tårta o en 1 årsdag att fira imorgon. Tänk att det gått ett helt långt år.

Värre är det med julgodiset. Det håller jag på med idag. Mest för jag vet att det är meningslöst med 3 ungar att julstäda ett par dagar innan jul. Så det sparar jag till torsdag. Men det innebär julgodis idag o då uppstår genast dilemmat hur vi ska få julgodiset att överleva i 3 dagar. Risken att det nallas till höger o vänster är rätt så stor, så det gäller att göra mycket. Och gör jag mycket innebär det i slutändan att det är mycket som hamnar är det inte ska - dvs höfter, mage o lår.

Men faaaaaan så gott det är! Sen så fort miniägget somnat ska jag rulla mer o doppa i vit choklad oxå...

Inga kommentarer: