fredag 17 december 2010

Många bäckar små, gör en ilsken å


Jag är förkyld. Förbannat förkyld. Trött i kroppen men idag var jag tvungen ut o handla för imorse dukades det fram julmust o ost till frukost typ.

Dessutom har det snöat. Förbannat mycket. Jag visste att det inte skulle finnas en sportslig chans att ta sig upp för infarten igen med bilen (vilket inte gick heller) men jag var ju som sagt var tvungen att handla

Så jag har förkyld pulsat uppp för backen med matkassar o tre barn och allt jag kan tänka på är att motorvärmarsladden inte räcker ner till grindarna där bilen står. Lite tänker jag på de där bilderna vi hittade igår när vi städade för lillhönas nya rum. Det var bilder från vår bröllopsresa i Thailand. Vita stränder, sol, blåa vatten... Ni ser skillnaden framför er va.

Sen ringer svärmor. Hon ville bara önska god jul o gott nytt år så här i förväg. Och tala om att de sitter på arlanda. "Nä du, det gör ni inte alls det", svarar jag, medan jag försöker förlika mig med tanken att de faktiskt gör det. I mitt huvud bultar en enda tanke - säg att de är på väg till franska alperna för att åka skidor.

Men nej, de är på väg till Thailand över jul o nyår. Såklart. Tack o hej nu gräver jag ner mig!

Inga kommentarer: