tisdag 20 november 2007

Äckligt äckligt äckligt

Monsterkatten from hell.. Han gör ett bra jobb dock. Trots pingla på halsbandet har han lyckats fixa både möss o småfåglar. Jag tycker lite synd om smådjuren men förstår ju att han bara gör vad katter i alla tider gjort.. Men men....

När jag höll på o ta reda på frukosten och alla dessa små mandarinklyftor som lillhönan käkat så blir jag så less när jag tror att jag tagit upp alla men trampar i en på väg till papperkorgen. Visst är det typiskt? Tur att man hade tofflor på sig iallafall. Jag plockar i diskmaskinen i lugn o ro o böjer mig ner för att ta upp en sked jag tappat ser jag värsta blodbadet. Vad i helvete!?! Det var ju för fan ingen blodmandarin vi åt!?! Har lillhöna skurit sig under foten? Hon trippar ju runt i sin gåstol o skulle mycket väl kunna smeta ut en hel del. Bara det att hon inte är i närheten av mig o blodet. Då ser jag - en halv mus, en halv! Det var den jag trampade på o sen har jag trampat runt BLÄ BLÄ BLÄ!!!

När jag sansat mig, tagit upp musen (den halva musen) och blodet börjar man ju smått undra om andra halvan också finns inne eller om han varit gentleman nog o lämnat den ute? Måste nog leta lite.

Idag ska vi till doktorn o kolla öronen på våra gnälliga barn.

Inga kommentarer: