torsdag 1 november 2007

Kärt barn har många namn??

Har tänkt på det här med könsord som varit en sån het debatt många gånger.. Iallafall det här med tjejers kön, vad heter det? Alla säger olika o en bunt tyckte en gång att snippa var det nya ordet som skulle användas av förskolepersonal o.dyl för att inte göra nåt stackars barn förvirrat eller råka använda ett ord som i vissa hem kanske ansågs som grovt o upprörande. Men hallå! Ärligt talat - snippa? Jag tänker på vitsippa när jag hör ordet. Men ok - det kanske är ett bra ord även om inte jag använder det men jag tänker då på den generationen som växter upp med att det faktiskt heter snippa.

Har vi en ny generation unga fotbollshuliganer som kommer stå o skrika:
Eeeeey, för fan domarn - du dömer som en snippa!

Eller den frustrerade människa hemma som just spillt ut hela morgonkaffet över bordet o den viktiga rapporten som skulle in till chefen samma dag:
Helvetes jävla snippa, kuuuuuuuk också!

Det låter lite fånigt i mina öron men det kanske är helt normalt om en 15-20 år.. Vad tror ni? Bara lite funderingar så här på morgonen.. Nu ska jag ut o byta däck på bilen. Igår snöade det.. Brrr!

Inga kommentarer: