lördag 17 november 2007

Panik

Som att släppa lös en elefant i en kostaboda butik...
Skulle snabbt in på guldfynd för att byta en halskedja o storhönan piper iväg. Jag kastar en blick o ser hur hon kastar sig in i skyltfönstret för att titta på en rosa nalle som ligger där. Jag får lite smått panik av åsynen av en vintervadderad, stor 3-åring mitt bland julskyltningsglaskulor o små porslinstomtar.. Gå genast där ifrån utbrister jag o genast backar hon fast vänder sig om o katastrofen är ett faktum.. Som tur var överskrider inte det sönderslagna 100 kronor så jag pustar ut samtidigt som jag sträcker fram mitt Visakort o ber om en sopborste. Den trevliga tjejen tittar på mig, rycker på axlarna o säger att det inte gör nåt o att hon tar upp glaset sen, trevlig helg! Så jag pustar ut därifrån och är lycklig över att vi inte befunnit oss i en orrefors eller kostaboda butik. Då hade det nog blivit värre =)

Inga kommentarer: