torsdag 22 november 2007

I Ungdoms dumhet

Hur summerar man de senaste 15 åren på ett par minuter? Jag träffade en gammal kompis idag som jag inte sett på 15 år och hon sa "Ok, uppdatera mig - vad hände?"
Ja, vad hände? Man gick gymnasiet, flyttade hit, flyttade dit, flyttade runt en liten bit. Träffade den ena, sen den andre (absolut inte mer än 2 i hela mitt liv innan dig älskling, eller egentligen bara en... hmmm... vid närmare eftertanke ingen alls, du var den förste *s*), jobbade här, jobbade där, blev på smällen o nu är jag tillbaka. Har jag inte gjort mer än så? Visst har jag haft kul o det har hänt mycket på 15 år men vad berättar man i en allmän version liksom. På ganska kort tid? Vad har jag åstadkommit förutom man o 2 barn, vilket i sig inte är inget men ändå.

Iallafall var det jättetrevligt, tiden gick fort. Hon påminde mig om en massa dumheter som jag glömt/förträngt *s*
Men jag är jätteglad att vi hittade varann igen för det här var en sån där kompis som man gjorde allt med. Allt man fick o inte fick som 14-åring o sen bara tappade vi bort varann tyvärr. Hon är också hemma o är barnledig nu så vi fikade först o hon tyckte att storhönan var så lugn o snäll (hon pillade i sig sin lunch o sin coccosboll o sen satt hon o lekte med sina pippifigurer o var helt stilla i jag vet inte hur länge så imorgon ringer jag doktorn. Efter att ha tejpat upp ett stort kors i taket hemma). Sen tog vi en liten promenad o vips hade 3 timmar gått. Vad vi lyckades ena oss om iallafall var att växer våra barn upp o blir som oss då låser vi in dom o kastar nyckeln *s*

För övrigt i min blogg tänker jag skryta med att jag minsann gått sova 3,5 timme i sträck - i 2 omgångar! inatt så min önskan från igår slog in, hurra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk vad det är roligt att träffa en gammal kompis igen, och oftast går tiden så fort när man träffas och man vill liksom bara fortsätta timme efter timme, för man vill veta allt på en gång!

Och va skönt att du fått sova lite ;-)