måndag 12 november 2007

Säg inte åt mig vad som går eller inte går!

Vi har skogstema i vårat sovrum. Dvs blad o löv o sånt. Jättemysigt tycker jag så därför blev jag så ledsen när maken/mannen i mitt liv/mitt ljus o mörker säger att det inte går att sätta upp vår taklampa. En enligt mig ursöt lampa med svarta tennlönnlöv på. Den finaste jag haft nånsin tror jag. Sladden passade inte o den hade ingen krok utan man måste borra upp en platta eller nåt. Egentligen slutade jag lyssna efter "det går inte"

Men för det första börjar det nu bli riktigt mörkt även på dagarna så jag skulle behöva ljus och dessutom vill jag inte släppa min lampa så jag beslöt mig för att själv ta en titt på den - klart det måste gå!

Tittar man riktigt noga så ser man att lampan hänger lite, lite snett men efter ett sladdklipp o lite koppla ihop och ett snöre senare så hängde lampan där o den lyser så fint =)

Säg inte åt mig att det inte går!

(min man är annars väldigt bra på att fixa vad som helst, hur som helst - kanske tycker han inte att lampan är lika fin som jag tycker - hmmmmmm)


1 kommentar:

Anonym sa...

Det lät som ett typiskt manligt svar när en man inte har lust att slösa tid på nåt så trivialt som en lampa!
Du e duktig du!
/svärmor