lördag 17 november 2007

Vad var det Jesus sa?

Eller Jesus? Gud var det nog? Vad sa han? "Låt det bli ljus o ljus blev det" eller nåt sånt.. Jag tycker om vinterns mörker på sätt o vis, det är mysigt men jag HATAR dunklet inomhus. Lika länge som sovrumslampan har legat så har en fönsterlampa hängt med fel kontakt o jag vet inte om det är nåt speciellt med lampor o en viss herre i huset men mannen i mitt liv, min själsfrände, bäste vän o ljus i mörkret (eller inte ljus i mörkret, det är nog det sista han är just nu) mumlade åter igen nåt om fel kontakt på fel sladd o ny kontakt kanske inte passa bla bla bla..

Men jag tänkte att har jag fixat ena lampan kan det väl inte va så svårt med nästa? Och jag är ledsen älskling - jag älskar dig men nån elektriker blir du nog inte. Det tog 4 minuter o sen lös lampan. Och anledningen till att det tog 4 minuter var att jag matade din yngre dotter med gröt o stekte köttbullar till din äldre under tiden! Ett klipp med sekatören (avbitaren var borta) o sen låt blå pussas med blå o bbrun får hångla med brun o sen in i väggen o nu lyser den sååååå fint o mysigt..

(jag älskar dig ändå gubben)

1 kommentar:

Anonym sa...

Detsamma gäller hemma hos oss, det är oftast, nästan alltid jag som fixar med det elektriska, byter ut kontakter och liknande i vårt hem!
Annars blir det liksom aldrig gjort!
Puss från svärmor!